צור קשר

צרו קשר מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר

    דיור – לאנשים חסרי עורף משפחתי

    סיוע לדרי רחוב

    קבוצת רמות מספקת שירותי דיור, שיקום ומיצוי זכויות עבור אנשים חסרי עורף משפחתי. ההוסטלים "הבית בברנר" ו "הבית בבר-כוכבא" ודירת הלוויין" הנמצאות בעיר טבריה הינן מסגרות ארציות לגברים ונשים בגילאי 65-18 המוגדרים אנשים חסרי עורף משפחתי כתוצאה מקשיי תפקוד ברמות שונות, מצבי משבר קיצוניים, ניכור ממשפחה וסביבה, בעיות כלכליות קשות והתמכרויות . דיירי ההוסטלים מאופיינים בהיסטוריה של אי יציבות במגורים וניידות, העדר תעודות מזהות, העדר מיומנויות תעסוקתיות ומקורות הכנסה קבועים. בנוסף להיסטוריה של משברים אישיים ומשפחתיים, התמכרות לסמים ואלכוהול, חולי גוף ו/או נפש או הפרעות אישיות.

    מטרתנו לתת לדיירנו בית חם, תנאי חיים הומאניים, שיקום אישי – משפחתי – חברתי ומיצוי זכויות סוציאליות.

    ההוסטלים מעניקים, תחילה, טיפול מילוי צרכים בסיסיים של אנשים חסרי עורף משפחתי, שיקום על בסיס תכנית אישית, הקניית מיומנויות לחיים ולתפקוד חברתי ותעסוקתי ולבסוף סיוע במציאת מקום עבודה ו/או מסגרת המשך שיקומית.

    מרכיבי התוכנית

    טיפול ושיקום: בניית תכנית אישית הכוללת טיפול ראשוני ומילוי צרכים בסיסיים של אנשים חסרי עורף משפחתי, כגון: בית, ארוחות, מיטה וכלכלה מלאה. הקניית מיומנויות וכישורי חיים במטרה לאפשר למטופל קיום חיים עצמאיים בקהילה. שמירת הניקיון מחומרים פסיכו-אקטיביים – המסגרות פועלות בשיתוף פעולה עם המרכזים המטפלים. הקניית מיומנויות לפיתוח קשרים חברתיים נורמטיביים וחיזוק קשרים משפחתיים.

    מיצוי זכויות: מול מוסדות ממשלתיים, בנקים ובתי משפט. היכרות והתמודדות עם מוסדות בקהילה ביטוח לאומי, קופת חולים, משרד השיכון.

    תעסוקה: תמיכה וליווי בשוק העבודה- החזרת הדיירים למעגל התעסוקה או הכשרה מקצועית. הקניית הרגלי עבודה או לימודים ולימוד חיפוש עבודה.

    סיוע בשכר דירה: תעודת זכאות לדר רחוב וסיוע כספי מוגבר להשכרת דירת מגורים במשך 4 שנים במקרה של השלמת הכנסה או לצמיתות במקרה של קצבת נכות.

    ההוסטלים שלנו מיועדים לאנשים ונשים עצמאיים בתפקודם ובעלי יכולת לתפקד במסגרת שיקומית לטווח ארוך. כמו כן מיועדת המסגרת לשיקום אישי ותעסוקתי ולפיתוח יכולת תפקוד עצמאי במסגרת שיקומית לטווח ארוך.

    מנהלת: עדי גרימברג, תואר ראשון בעבודה סוציאלית.

    דבר המנהלת

    שמי אורית משה, עובדת סוציאלית בהכשרתי.

    שיקום וקידום אנשים חסרי עורף הינו נר לרגלינו שכן מטרתי העיקרית הינה להחזיר אותם לחיים עצמאים ונורמטיביים בקהילה.

    צרו קשר איתנו

    טלפון: 04-6725792  054-5344913

    פקס: 04-9830773

    מייל:homeless@rammot.co.il

    אז אם אתם מכירים אדם חסר עורף משפחתי​ שפנימייה לנוער בסיכון יכולה לתרום לו ולתת לו את המסגרת והתמיכה שהוא צריך – השאירו הודעה ונחזור אליכם

    צרו קשר מלאו את הפרטים ואחד מנצינגו יצור איתכם קשר

      לקוחות ממליצים

      ציפי בר

      מסגרות טיפול אכותיות, מקצועיות ונותנות מענה לכל סוגי האוכלוסיה.

      ישראל לחיאני

      ממליץ בחום על מי שפועל למען אוכלסיה מיוחדת זו.

      שמעון מלול

      שירות אנושיות ומקצועיות זה בדי אן איי שלהם.

      עזרה לחסרי בית

      המתגוררים ברחוב הם לא תמיד אנשים שבחרו להגיע למצב שבו הם נמצאים. אף על פי שיש המון סטיגמות שמלוות דיירי רחוב והם לא תמיד זוכים למידת החמלה המתבקשת למצב, חשוב לזכור שהם עדיין אנשים שמתמודדים עם המון אתגרים אשר הובילו אותם למצב שבו הם נמצאים. ובדיוק מהסיבה הזו, יש ארגונים שתפקידם הוא להציע סיוע לדרי רחוב כדי למצוא את הפתרונות המיוחדים שמתאימים לכל אחד ואחת מאותם אנשים. בין יתר ארגונים שפועלים כיום במתן סיוע לדרי רחוב פועל גם ארגון רמות שיא במתן פתרונות וביצירת סביבה תומכת ומכילה להתמודדות עם אתגרי החיים של אותם דיירי הרחוב.

      סיוע לדרי רחוב – שמשפר את מצבם האישי והבריאותי

      כדי להציע סיוע לדרי רחוב, בדיוק על פי הצרכים שלהם, צריך קודם כל להבין את הסיטואציה הפרטנית שהביאה כל אחד ואחת מהם להתגורר ברחוב. מצד אחד, אפשר לשפוט ולהסתכל על הדברים בצורה מזלזלת, אבל אם צוללים לעומק אצל מרבית דרי הרחוב עם סיפורים אישיים מאוד מורכבים שמביאים אותם לסיטואציה של אין ברירה. מה שאומר שכדאי להתחיל בתהליך השיקום חייבים קודם כל לשפר את המצב האישי והבריאותי ולנתק אותם מהמקורות שהופכים את החיים שלהם לבעייתיים. מכאן ואילך, ניתן למצוא פתרונות פרטניים לבעיות רפואיות או אתגרים חברתיים ואישיים שאיתם מתמודדים כל אחד מדריה רחוב, וזאת על בסיס בניית תוכנית פרטנית ועבודה אישית.

      בית מחסה לחסרי בית

      הרגע הכי מאתגר והכי קשה לאנשים שנמצאים כבר שנים ארוכות ברחוב הוא הרגע שבו בוחרים לקחת אחריות. סיוע לדרי רחוב לא יכול להתרחש מבלי שנוצר שיתוף פעולה בין הארגון המסייע לבין דייר הרחוב עצמו. זו היא החלטה אישית אמיצה, של דייר הרחוב אשר מסתכל על החיים שלו ובוחר לפעול באופן אקטיבי על מנת לשפר את מצבו האישי והחברתי. ואנחנו, אנשי קבוצת רמות מלווים את דרי הרחוב שבוחרים לקחת אחריות על החיים, שלב אחרי שלב. ביחד, אנו נעזור לדיירי הרחוב לייצר חיים יציבים, בטוחים ובריאים מחוץ לאזורי הסכנה.

      שאלות ותשובות

      שאלות על קבוצת רמות

      מהי קבוצת רמות?

      קבוצת רמות מאגדת בתוכה מספר חברות הנותנות שירותים לאוכלוסיות מיוחדות בתחומי הדיור, התעסוקה והחינוך. לקבוצה יש ניהול מרכזי אחד והיא פועלת תחת סטנדרט איכות אחד (בתו תקן ISO 9001-2015).

      לאילו אוכלוסיות קבוצות רמות נותנת שירותים?

      קבוצת רמות נותנת שירותים למגוון אוכלוסיות, בהן: אוכלוסיית מנהל מוגבלויות – אוטיזם, מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ושיקום, אוכלוסיית דירי רחוב ומכורים, נכי נפש וילד ונוער.

      מהו דיור חוץ ביתי?

      דיור חוץ ביתי הינו אחד השירותים שמספק משרד הרווחה במסגרת מינהל מוגבלויות לאדם המאובחן ומטופל על ידו. המגורים במסגרת דיור חוץ ביתי הינה זכות של כל אדם המאובחן כאדם עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית), אוטיזם או שייך לאוכלוסיית השיקום. זהו שירות הכולל מגורים בבית בו יינתן לאדם עם הצרכים מיוחדים טיפול מקיף ומלווה בכל תחומי החיים הליווי הינו 24/7, כל השנה, על ידי צוות המסגרת

      איזה מסגרות קיימות?

      כיום, קיים מגוון רחב של שירותי דיור המתאימים לאנשים שונים, בין השירותים הקיימים:

      • שירותי דיור נתמך תמיכה באנשים עצמאיים למספר שעות בשבוע כל אחד על פי צרכיו.
      • מסגרת דיור קהילתית דירות בהן מתגוררים לרוב 6 דיירים, אך קיימות גם דירות עם מספר קטן יותר של דיירים בדירה.
      • הוסטלים /קבוצות דיור דירות של 7 דיירים ומעלה, מיועדות לאנשים הזקוקים ליותר מענים טיפוליים ואחרים מאלה המסוגלים לגור בדיור קהילתי.
      • מעון מסגרת דיור גדולה שבתוכה קיימות יחידות דיור שונות לקבוצות קטנות של דיירים החיים יחד. לרוב שירותי המרפאה, מטבח, מכבסה וכו' ניתנים במרוכז על ידי המעון. לכלל הדיירים במעון ניתנים שירותים פרא-רפואיים בתוך המסגרת ורמת המוגנות גבוהה יותר עבור כל דייר ודייר.
      כיצד מתקיים תהליך הקליטה?

      במסגרת מתקיימת ועדת קבלה בשיתוף שני הצדדים וניתנת הזדמנות להכיר את המקום והצוות, לעשות תיאום ציפיות ולשאול את כל השאלות העולות. במידה והמועמד לא יכול להגיע המסגרת עורכת עליו תצפית ואוספת מידע במסגרת היום שלו בהסכמת האפוטרופוס. במידה ומתקבלת הסכמה בין הצדדים כי המסגרת היא המתאימה לאותו אדם, מחליטים על תאריך קבלה.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים