צור קשר

צרו קשר מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יצור איתכם קשר

    מקום בטוח ומשפחתי בדרך לשיקום מלא

    במדינת ישראל כיום מוצעים לא מעט שירותי דיור עבור אנשים שונים שמתמודדים עם מחלות נפש. בין היתר מוצעים להם הוסטלים שונים כגון: הוסטל כוללני וכן הוסטל רמה ד. חשוב להבין מיהם אותם מתמודדי נפש אשר זכאים למגורים בהוסטלים המדוברים וכן, מהו הוסטל רמה ד או הוסטל כוללני, מה מתאים לכל מתמודד נפש וכיצד בוחרים את המסגרת הכי מתאימה ונכונה.

    מתמודדי נפש- במי מדובר?

    עוד טרם מדברים על הוסטל רמה ד או על הוסטל כוללני, חשוב להבין מי מוגדר מתמודד נפש. התקפים פסיכוטיים או התפרצויות של מחלות נפשיות הן דבר שעלול להשפיע במצבים שונים על חייהם של רבים. במצבים הללו לרוב תהיה סכנה לחיים של האדם שסובל ממצב נפשי שהולך ומתדרדר וכן לפגיעה בסביבה שלו. התמודדות עם מתמודד נפש גורמת למשפחתו להבין שעליה למצוא עבורו מסגרת שבה יתמכו בו ויסייעו לו לחיות בצורה תקינה ואף להשתקם. אנשים שמצויים במעקב פסיכיאטרי ממושך וזאת בשל קושי התנהגותי או נפשי כלשהו, יעבור אבחון רציני ומעמיק על ידי פסיכיאטר , אשר אחריו במידה והוא עומד בקריטריונים שונים הוא יוכל להגיש בקשה לסל שיקום. בין הקריטריונים הללו: האדם תושב ישראל, הגיל שלו הוא מעל 18 ונקבעה לו נכות רפואית כלשהי על רקע נפשי של 40 אחוזים או יותר על ידי הביטוח הלאומי. סל השיקום יעניק לו שירותים שונים לרבות: תמיכה, ליווי, ייעוץ במגוון תחומים שונים לרבות: פנאי, דיור, תעסוקה, חברה ועוד. סל השיקום המדובר יסייע לכל מתמודד בתהליך השיקום שלו להשתלב בין היתר גם בחברה.

    מהו הוסטל רמה ד?

    קודם כל חשוב להבין כי הוסטל הוא שירות דיור שמתאים לאנשים שמוגדרים מתמודדי נפש. בהוסטל לרוב יגורו 30 דיירים בבניין או בבית אחד משותף והם יעברו תהליכים שונים שמטרתם לשקם אותם בהתאם לרמת התפקוד שלהם ובהתאם לסוג ההוסטל שהם גרים בו. הוסטל רמה ד הוא הוסטל הרלוונטי עבור אנשים שמתמודדים עם אבחונים פסיכיאטריים שונים וכן עם מחלות גופניות. בהוסטל המדובר צוות העובדים יהיה גדול יותר וכן יהיה בו גם צוות רפואי משמעותי שיעקוב ויטפל בבעיות הגופניות של מתמודדי הנפש.

    צרו קשר

    מלאו את הפרטים ואחד מנצינגו יצור איתכם קשר




      לקוחות ממליצים

      ציפי בר

      מסגרות טיפול אכותיות, מקצועיות ונותנות מענה לכל סוגי האוכלוסיה.

      ישראל לחיאני

      ממליץ בחום על מי שפועל למען אוכלסיה מיוחדת זו.

      שמעון מלול

      שירות אנושיות ומקצועיות זה בדי אן איי שלהם.

      שאלות ותשובות

      שאלות על קבוצת רמות

      מהי קבוצת רמות?

      קבוצת רמות מאגדת בתוכה מספר חברות הנותנות שירותים לאוכלוסיות מיוחדות בתחומי הדיור, התעסוקה והחינוך. לקבוצה יש ניהול מרכזי אחד והיא פועלת תחת סטנדרט איכות אחד (בתו תקן ISO 9001-2015).

      לאילו אוכלוסיות קבוצות רמות נותנת שירותים?

      קבוצת רמות נותנת שירותים למגוון אוכלוסיות, בהן: אוכלוסיית מנהל מוגבלויות – אוטיזם, מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) ושיקום, אוכלוסיית דירי רחוב ומכורים, נכי נפש וילד ונוער.

      מהו דיור חוץ ביתי?

      דיור חוץ ביתי הינו אחד השירותים שמספק משרד הרווחה במסגרת מינהל מוגבלויות לאדם המאובחן ומטופל על ידו. המגורים במסגרת דיור חוץ ביתי הינה זכות של כל אדם המאובחן כאדם עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית), אוטיזם או שייך לאוכלוסיית השיקום. זהו שירות הכולל מגורים בבית בו יינתן לאדם עם הצרכים מיוחדים טיפול מקיף ומלווה בכל תחומי החיים הליווי הינו 24/7, כל השנה, על ידי צוות המסגרת

      איזה מסגרות קיימות?

      כיום, קיים מגוון רחב של שירותי דיור המתאימים לאנשים שונים, בין השירותים הקיימים:

      • שירותי דיור נתמך תמיכה באנשים עצמאיים למספר שעות בשבוע כל אחד על פי צרכיו.
      • מסגרת דיור קהילתית דירות בהן מתגוררים לרוב 6 דיירים, אך קיימות גם דירות עם מספר קטן יותר של דיירים בדירה.
      • הוסטלים /קבוצות דיור דירות של 7 דיירים ומעלה, מיועדות לאנשים הזקוקים ליותר מענים טיפוליים ואחרים מאלה המסוגלים לגור בדיור קהילתי.
      • מעון מסגרת דיור גדולה שבתוכה קיימות יחידות דיור שונות לקבוצות קטנות של דיירים החיים יחד. לרוב שירותי המרפאה, מטבח, מכבסה וכו' ניתנים במרוכז על ידי המעון. לכלל הדיירים במעון ניתנים שירותים פרא-רפואיים בתוך המסגרת ורמת המוגנות גבוהה יותר עבור כל דייר ודייר.
      כיצד מתקיים תהליך הקליטה?

      במסגרת מתקיימת ועדת קבלה בשיתוף שני הצדדים וניתנת הזדמנות להכיר את המקום והצוות, לעשות תיאום ציפיות ולשאול את כל השאלות העולות. במידה והמועמד לא יכול להגיע המסגרת עורכת עליו תצפית ואוספת מידע במסגרת היום שלו בהסכמת האפוטרופוס. במידה ומתקבלת הסכמה בין הצדדים כי המסגרת היא המתאימה לאותו אדם, מחליטים על תאריך קבלה.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים